My Misery Is a Mystery

Jag svälter, jag får ingen mat, mamma åker från uppsala nu och är därför inte hemma på flera år. Så  jag och lillasyster får glatt göra iordning en måltid själva och jag känner inte att kreolska piroger är något bra middagsalternativ (men mmm vad gott det är! standard frukost på silja line) Just nu gräver syster min i frysen på jakt efter någon slags potatis, vi vill ha sånadär kryssade, kryddade saker men det verkar inte som om hon hittar några. Det är en stor sorg för oss båda men vi  måste försöka ta oss igenom det här tillsammans.

Sitter för tillfället och lyssnar på Bob Dylan, den där människan har gjort alldeles för många låtar. Funderar på att byta till mina nya, tillfälliga favoriter; A Camp. Härlig, lugn, trallvänlig musik känns passande idag. Ullis och jag har pluggat projekt idag och beskrivit lite olika begrepp, grymt intressant.

JOHANNA HITTA POTATISBULLAR! jag blev lycklig, hoppas vi har lingonsylt bara annars kommer jag bli besviken.

Jag känner att det börjar bli dags för mig att besöka Matsalen, måste bara hitta någon som är villig att bjuda mig på middag eftersom jag är alldeles för fattig just nu för att äta ute. Men oj vad jag måste dit, 2 stjärnor i guide michelin känns ju inte som det kan slå fel liksom och jag behöver lite god mat just nu. Såg att T hade valet Grand Hotell (antar matsalen?) eller donken, kändes som en ganska stor kontrast..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0