Kort biografi med litet testamente

Okej, Tea har rätt. Vi hr övergett Judas, men varför? Det är ju en produkt av oss, och något sådant ska man inte överge. Nu är det så att det finns inget mer att plugga på(jag vet jag tjatar bara om skolan men den har ockuperat mitt liv de senaste veckorna) nu är allt över. En vecka kvar av tårtätande och planerande, sista skivan imorgon, och man kan tycka att jag kanske borde känna en viss saknad, en viss tomhet, och det kanske jag kommer göra. Det känns konstigt, men det känns framförallt som en lättnad. Nu har vi slitit och kämpat i 12 år för den här dagen och nu är den snart här. Ja, vi kommer plugga vidare, men det är ett nytt kapitel i våra liv. Nu är vi fria, åtmindstonde för en vecka innan slitet på det hemliga laboratoriet börjar.

Vad kommer hända?  kommer judas fortfarande hålla ihop? självklart, har vi klarat det i 12 år kan vi klara det i 12 år till! Snrt kommer Tea hit på en kopp kaffe och en chilidammsugare (smakar som en vanlig dammsugare men var så spännande)


förresten, läs naiv. super. av Erland Loe, helt klart värt en dag fst i en bok. Jag är arg för att den tog slut så snabbt, jag sträckläste den och blev arg när mina lärare sa åt mig att lägga undan den. Efteråt kände jag mig lugn, och fundersam, men mest lugn. Avslappnad kunde jag krypa ihop, till freds med min tillvaro.

Bokomslag "Naiv.Super"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0